Pieter Bas Boertje

D&B Eventmarketing

Voor zijn studie aan Nyenrode Business Universiteit besloot Pieter Bas op zestienjarige leeftijd al dat hij de rest van zijn leven niks anders wilde doen dan zich bezighouden met evenementen. En dat heeft hij waar gemaakt: sinds 1988 is hij de Boertje van Dechesne & Boertje (D&B). Pieter Bas noemt zichzelf 'specialist in eventmarketing', wat bescheiden de lading dekt van zijn vakkennis.

Als echte ondernemer helpt hij graag andere ondernemers. Zo coacht hij ondernemers bij de internationale ondernemersvereniging Entrepreneurs’ Organization en bij nlgroeit.
Sinds december 2019 is Pieter Bas voorzitter van IDEA, de vereniging van toonaangevende eventbureaus in Nederland. Daarnaast vertegenwoordigt hij IDEA in het Eventplatform, het overkoepelende platform van brancheorganisaties in de evenementenbranche.

In 2013 liet hij een langgekoesterde droom in vervulling gaan: hij liep in zijn eentje de Santiago de Compostella. Lange-afstand-wandelen is sindsdien zijn passie, naast muziek, koken voor vrienden, verre reizen en zijn familie. Een gevoelsmens, optimist en bovendien gaat hij door daar waar anderen stoppen. Pieter Bas is vader van drie studerende kinderen (Julia, Eva en Sam) en gelukkig getrouwd met Nancy.

Strategy eats events for breakfast

Zeker in deze coronatijd is de strategische inzet van events - LIVE ontmoetingen, hybride of online - belangrijker dan ooit. CEO Pieter Bas Boertje van D&B Eventmarketing laat aan de hand van de theorie, inzichten uit 32 jaar praktijkervaring en spraakmakende cases (LIVE en online) zien hoe het event écht als strategisch instrument kan worden ingezet. Niet als doel op zich, maar als middel om je doel te bereiken én om impact te maken!